Tmavá čokoláda môže znižovať riziko kardiovaskulárnych ochorení
V posledných rokoch sa stala čokoláda odporúčanou sladkosťou vďaka zložkám ako napr. flavonoidy, ktoré obsahuje a majú pozitívny účinok na srdce. Štúdie preukázali súvislosť medzi príjmom flavonoidov a znížením rizika kardiovaskulárnych ochorení. Donedávna bolo vcelku málo vykonaných štúdií, ktoré by priamo merali účinok konzumácie čokolády na zdravé srdce a cievy.
Vedci na Univerzite v San Diegu sa rozhodli jednu takúto štúdiu vykonať. Po dobu 15 dní podávali účastníkom štúdie jednu dávku buď tmavej čokolády (50 g) s 70% obsahom kakaa alebo bielej čokolády s podielom kakaa 0 %. Následne porovnali krvný tlak, hodnoty glukózy a cholesterolu u účastníkov pred a po štúdií.
Tím zistil, že účastníci, ktorí konzumovali tmavú čokoládu mali nižšiu hladinu glukózy v krvi ako aj nižšiu hladinu „zlého (LDL) cholesterolu a vyššiu hladinu „dobrého (HDL) cholesterolu v porovnaní so skupinou, ktorej bola podávaná biela čokoláda, ktorá samotná obsahuje len malé množstvo flavonoidov.
Tieto zistenia naznačujú, že konzumácia čokolády s vysokým obsahom kakaa môže znížiť riziko kardiovaskulárnych ochorení. Autori štúdie však zároveň dodávajú, že čokoládu treba konzumovať s mierou, pretože obsahuje vysoké množstvá kalórií a nasýtených tukov.
Štúdia bola predstavená na stretnutí Experimentálnej biológie 24. 4. 2012 v San Diegu.

