Značky

Méně plynu, víc požitku. Závodník F1 Fittipaldi spojil síly se značkou limonád Targa Florio

18.06. 2025

Česká značka limonád a toniků ze sicilských ingrediencí Targa Florio se spojuje s legendárním jezdcem Formule 1, Emersonem Fittipaldim. Místo zběsilého závodění v novém spotu ukazuje, že skutečný požitek z jízdy přichází, když zpomalíme a vychutnáme si ji. Kromě toho má kampaň za cíl představit i novou příchuť Targa Florio Limonata Maracuja e Mandarino.

Méně plynu, víc požitku. Závodník F1 Fittipaldi spojil síly se značkou limonád Targa Florio

Výraz „Jezdíš jako Fittipaldi“ se u nás vžil jako synonymum pro rychlou jízdu plnou adrenalinu. Značka Targa Florio si s tímto klišé v nové kampani pohrává a nabízí nečekanou pointu: Emerson Fittipaldi je ve skutečnosti řidič, který dává přednost klidu, plynulosti a bezpečnosti. „Targa Florio symbolizuje hrdinství, sílu a odvahu automobilových závodníků – a přesně tyto hodnoty chceme přenést i do našeho nápoje a komunikace značky. Emerson Fittipaldi se k tomu bezvadně hodí, všechny tyto vlastnosti má,“ vysvětluje Oľga Kubíková, manažerka značky Targa Florio, která spadá do portfolia společnosti Kofola ČeskoSlovensko.

Emerson Fittipaldi, dvojnásobný mistr světa Formule 1, je ve světě motorsportu ikonou. I přesto, že v mládí závodil na hraně lidských možností, dnes už bere volant do ruky s jiným přístupem. „Řízení mě pořád baví, už mi ale nejde o rychlost. Kdo chce závodit, má jít na okruh – tam to má smysl. Do běžného provozu ale extrémní rychlost nepatří,“ říká Fittipaldi.

A právě i této myšlenky využili tvůrci kampaně. „Drželi jsme se DNA značky, která se spojuje s auto moto světem a koncept rozvinuli. Navázali jsme na zaužívaný výraz, když někdo jezdí rychle. Ukazujeme, že Emerson si ve skutečnosti užívá jízdu s rozvahou,“ vysvětluje Adam Marčan z agentury Mannschaft, která stojí za kreativním konceptem. „Stejně, jako si on užívá jízdu, si i vy můžete užít novou příchuť Targa Florio,” dodává Oľga Kubíková.

Závody Targa Florio jsou spojené i se jménem jedné z českých automobilových legend Eliškou Junkovou. „Značka udržuje jméno tohoto slavného závodu při životě. Reflektuje jeho ducha. Hned na první pohled mě zaujalo logo a celé provedení výrobku. Opravdu vyjadřuje myšlenku a dobu 50. a 60. let. Byla to romantická éra, plná odvahy,” popisuje Fittipaldi.

Značka Targa Florio si s automobilovým světem udržují pevné pouto už dlouhodobě. V minulosti se kampaně pojily se jmény jako Gérard Larrousse, vítěz závodu Targa Florio, zapojoval se do nich i Honza Koubek, známý motoristický novinář a spolupracuje na nich také dvojice Števo Eisele a Pepa Král, experti a známí komentátoři motorsportu, kteří si dokonce zahráli i v letošním spotu s Fittipaldim. „Emerson je legenda. Žádné manýry, skvělá nálada, krásné příhody, a to si ještě ráno stihl zacvičit ve fitku. Je to pro nás velká čest být součástí takové svěží kampaně," dodává Števo Eisele.

Jak jezdí skutečný Fittipaldi se podívejte zde.