Značky

Jak šel čas s vánočními limitkami od Kofoly

15.12. 2025

Vanilková, perníčková nebo s jablkem a skořicí? Limitované vánoční edice od Kofoly můžeme na pultech obchodů potkávat už od roku 2007. Od té doby přišla Kofola s téměř dvaceti dalšími originálními příchutěmi, které jsou inspirované vánočními chutěmi a vůněmi. Ty fungují jako zpestření nabídky, které na chvíli ozvláštní a zpříjemní předvánoční těšení se na Ježíška.

Jak šel čas s vánočními limitkami od Kofoly

2007
V roce 2007 přišla Kofola se svou první limitovanou edicí, kdy celou vánoční komunikaci oživila Kofola Skořicová. Spolu s ní vznikl i tzv. tag-on (závěrečný dodatek k prasátkovému spotu) a speciální interaktivní videopohlednice. Díky virálnímu šíření bylo z tzv. andělské aplikace odesláno 1,2 milionu vánočních přání!

2008 
Novou limitovanou edici jsme uvedli i v tomto roce. Po skořicové Kofole přišla Barborková. Podle některých hodnocení patřila k nejpovedenějším příchutím, jaké Kofola do té doby přinesla. Pro bary a restaurace byla Barborková v malých skleněných lahvičkách, v obchodech ji šlo pořídit ve dvoulitrových PET lahvích. V internetovém světě vznikla Andělská prasátka – vánoční přání, ve kterých se psaný text měnil na mluvené slovo a kde bylo možné vytvořit si vlastní prasátko.

2009
Kouzlo věštění a možnost nahlédnout do budoucnosti přinesla nová kampaň na Kofolu s příchutí granátového jablka a vanilky. Název Hvězdičková a slogan „Stačí o Vánocích lok a uzříš příští rok!“ předznamenávaly, že kdo se na Štědrý večer napil Kofoly a při východu první hvězdy si něco přál, tomu se příští rok přání splní. Zákazníci za nákup šesti velkých lahví dostali „Vykládací karty“ a věštit se dalo i pomocí speciální on-line aplikace.


2011
Na trhu se objevila Kofola extra bylinková s příchutí máty, hořce a pampelišky, jejíž recepturu vytvořil jeden z původních spoluautorů Kofoly Jaroslav Knap. Šlo o tak výjimečný produkt, že na Vánoce už další limitka nevznikla. Zákazníci si za to mohli užívat originální přání využívající rozšířenou realitu. Ke spuštění vánoční koledy stačilo mít u sebe lahev Kofoly a kamerou na počítači načíst údaje z etikety. Před lahví se na obrazovce objevila trojice zpívajících prasátek.

2012 a 2013
Přichází doslova hit – vánoční Kofola Vanilková, které neodolá ani zlaté prasátko! Do zlaté podoby se na konci reklamy promění známý vánoční divočák. Vanilková se stala tak oblíbenou, že ji Kofola později zařadila mezi běžně dostupné příchutě. V roce 2013 navíc vznikly po čertech zábavné Pekelné pohádky, které se zařadily mezi nejlepší kofolí vánoční přání.

2014
V tomto roce zkusila Kofola přijít na trh s novými příchutěmi, které připomněly vánoční čas. Do oběhu se vrátila vánoční Kofola Skořicová, a speciálně pro Lidl vznikla ještě i limitovaná edice s příchutí marcipánu a Kofola Perníková.

2015
Prasátko dostalo nové parťáky – moudré sovičky, které všem přály jak v reklamním spotu, tak na etiketách lahví Húúúžasné Vánoce. Kampaň, na které se podílela agentura McCann, představovala limitovanou edici marcipánové Kofoly. Speciálně pro Albert v Česku a Tesco na Slovensku pak opět vznikla druhá vánoční limitka, a to Kofola Čoko neboli čokoládová.

2016
V tomto roce dostala reklama animovaný konec, ve kterém prasátko získalo další dva kamarády - veverku a zajíce. A samozřejmě i v tomto roce vznikly nové limitované edice - Kofola Kokos a Kofola Vlašský ořech.

2017
Tradiční vánoční spot s prasátkem opět doplnil animovaný tag-on, propagující vánoční limitovanou edici Kofola Švestka se skořicí. Na regály zamířila ještě jedna novinka, Kofola Hruška se skořicí.

2018
Co je také jedním ze symbolů Vánoc? Přece mandarinky! A proto přišla Kofola Mandarinka.

2019
Poselství reklamy pro rok 2019 se neslo v duchu myšlenky, že zlaté prasátko může o Vánocích vidět opravdu každý. Stačí se jen podívat vzhůru na noční oblohu. Kofola nám v reklamě ukázala na obloze Velký vůz, souhvězdí Velké Medvědice a také to, jak se z ní jednoduše dá vytvořit obrázek zářícího prasátka. I skutečné prasátko dostalo více prostoru - diváci zjistili, že se jmenuje Zlatuška a živí se bukvicemi. V závěru spotu se i letos představovaly vánoční limitované edice Kofoly - jsou jimi Kofola vánoční koření a Kofola s příchutí jablka se skořicí.

2020
V roce 2020 se Kofola vrátila k tradiční podobě reklamy, kterou na konci doplnila o sdělení související s významným výročím značky: Kofola. Když ji miluješ, není co řešit. Už 60 let! V limitovaných edicích Kofola v roce 2020 nabídla limitku s vánoční příchutí medu. Speciálně pro prodejny Albert pak byla na Vánoce vytvořena také limitovaná edice Kokos.

2021
Z průzkumů vyšlo, že spojení jablek a skořice je historicky nejoblíbenější příchutí v 15leté historii limitovaných vánočních edic Kofoly. Proto se oblíbená příchuť v tomto roce vrátila do regálů i do českých domácností. Společnost jí dělala i zcela nová karamelová příchuť.

2022
Prasátko v tomto roce pobíhalo v originálním papírovém světě, který byl pro účely spotu vytvořený z reálného pečícího papíru a rozanimovaný do krátkého příběhu. Na konci spotu představilo dvě nové limitované edice Kofoly s příchutí cukroví - vanilkový rohlíček a linecké cukroví.

2023
Loni se objevila Kofola Rumová. „Při tvorbě limitek se snažíme přijít s něčím trochu nečekaným a překvapivým, aby se Vánoce ve společnosti Kofoly i trochu ozvláštnily. Letos padla volba na Kofolu Vanilkový rohlíček nebo Kofolu s vůní rumu, který je nedílnou součástí třeba vánočních perníčků,“ vysvětluje Lenka Tenglerová, manažerka značky Kofola. Originální limitovaná edice voněla a chutnala po rumu, neobsahovala ale ani kapku alkoholu.

2024
V roce 2024 spojila Kofola síly s další tradiční českou značkou, která svou medovou vůní připomíná Vánoce - Marlenkou. Nevšedním spojením oblíbeného nápoje s chutí medového dortu vznikla originální vánoční dobrota, limitovaná edice Kofola s příchutí Marlenka, která chutnala po oříšcích a medu. A v Marlence se naopak využil KOFO sirup z originální receptury Kofoly a vznikla tak speciální edice Medových kofo kuliček Marlenka. 

2025
Jablko, pomeranče, skořice a hřebíček – právě tahle kombinace se stala inspirací pro limitovanou edici Kofoly v roce 2025. Kofola s příchutí vánočního punče tak nabídne ovocný základ s lehce kořeněným nádechem a připomene sváteční pohodu v trochu jiném, hravém provedení – samozřejmě i letos bez alkoholu.