Byznys

Kofola dokončila nákup většinového podílu v pivovarech Zubr, Holba a Litovel

11.03. 2024

Společnost Pivovary CZ Group zůstane samostatně řízeným pilířem rodinné nápojářské skupiny.

Kofola dokončila nákup většinového podílu v pivovarech Zubr, Holba a Litovel

Krátce poté, co Úřad pro ochranu hospodářské soutěže schválil spojení soutěžitelů, došlo k vypořádání transakce mezi smluvními stranami. Společnost Kofola ČeskoSlovensko se tak stala většinovým majitelem tradičních pivovarských značek – Zubr, Holba a Litovel.

„Pivo je největší kategorií rychloobrátkového zboží na československém trhu. Pivovary CZ Group jsou silnou firmou, která stejně jako Kofola stojí na poctivém řemesle a srdcařích, kteří v ní pracují. Jsem rád, že můžeme být u rozvoje dalších krásných českých značek, které mají nejen dlouhou historii, ale i věhlas mezi odborníky,“ říká Jannis Samaras, generální ředitel skupiny Kofola a dodává: „K novému byznysu budeme přistupovat s pokorou a s cílem naučit se novému řemeslu.“

Transakce, která čekala na schválení antimonopolních úřadů, byla dokončena v pátek 8. března vyrovnáním všech smluvních stran. Kofola získala 51% podíl ve společnosti Pivovary CZ Group. Jejími menšinovými majiteli se staly společnosti ÚSOVSKO a.s. a investiční skupina RSJ.

Do čela pivovarské firmy, která bude samostatně řízeným pilířem skupiny Kofola, se postaví René Musila, jeden ze zakladatelů nápojářské Kofoly. „Těšíme se na zajímavé výzvy související s poznáváním nového byznysu. Víme, že pivní trh si vyžaduje vlastní přístup, nedojde tedy k přímému propojení našich týmů. Pivovary mají ve svých řadách skvělé odborníky, od kterých se máme co učit. Naším cílem tedy bude podpořit kompetentní zaměstnance, zachovat kvalitu piva a posílit obchodní expanzi všech značek,“ uvádí René Musila.

Spotřeba piva v Česku dlouhodobě klesá a nejvíce se tato skutečnost přenáší do gastro trhu. Aby firma i nadále obstála v silném konkurenčním prostředí a byla schopna se dále rozvíjet, bude nutné podpořit výrobu skvělých lokální produktů s tradicí také širší obchodní distribucí, silnějším marketingem, excelentní logistikou a službami šitými na míru zákazníkům a spotřebitelům. „S tím vším máme v Kofole dlouholeté zkušenosti a rádi bychom je zúročili na cestě k dalšímu rozvoji a růstu pivovarů,“ doplňuje René Musila.

I proto bude pivovarnický tým posílen o další zkušené lídry z Kofoly. Na pozici komerčního ředitele, který bude spojovat sales a logistiku, nastoupí Roman Zúrik, který vedl komerční část LEROSu. Finančním ředitelem se stane dosavadní CFO Kofoly v Česku a na Slovensku, Martin Rosypal.

„Nová akvizice je osvěžením pro celou Kofolu. Otevírá nám nejen nové příležitosti pro růst skupiny, našich lidí, ale nabízí nám i nové exportní příležitosti. Portfolio tradičních a kvalitou prověřených značek, o které nyní už pod Kofolou pečujeme, je opravdu výjimečné,“ uzavírá Jannis Samaras.