Skupina Kofola má za sebou úspěšné druhé čtvrtletí roku. Otevření trhu i správné načasování aktivit přispěly k výraznému růstu tržeb i provozního zisku EBITDA.

Skupina Kofola má za sebou úspěšné druhé čtvrtletí roku. Otevření trhu i správné načasování aktivit přispěly k výraznému růstu tržeb i provozního zisku EBITDA.

Skupina Kofola zveřejnila výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí letošního roku, ve kterém se jí podařilo meziročně navýšit tržby o 23 % a provozní zisk EBITDA o 65 %. Hlavním důvodem je především výrazný červnový růst poptávky po otevření trhu včetně důležitého segmentu gastronomie. Prodeje podpořilo také počasí a volnější pohyb osob na všech trzích. Výsledkem jsou historicky rekordní červnové prodeje. A vzhledem k následnému pozitivnímu vývoji letní sezóny management Kofoly zpřesnil svůj odhad letošního provozního zisku EBITDA na rozmezí 1,08 – 1,15 miliardy korun.

Dopady lockdownu na výsledky Kofoly v prvním čtvrtletí roku jsou nižší než byla očekávání

Dopady lockdownu na výsledky Kofoly v prvním čtvrtletí roku jsou nižší než byla očekávání

Skupina Kofola zveřejnila výsledky hospodaření za první čtvrtletí letošního roku, během kterého došlo k zatím největšímu omezení trhu v době pandemie. Po celou dobu tří měsíců byl nejen uzavřen klíčový segment gastronomie, navíc byly po část tohoto období v Česku omezeny také impulzní nákupy z důvodu uzavření okresů. Výsledné meziroční srovnání tak v tomto kontextu vyšlo s přijatelným poklesem tržeb jen o 10,4 %. Ukazatel EBITDA je ve srovnání s loňskem nižší o 23,4 %. Na základě dosavadního vývoje roku management Kofoly potvrdil svůj původní odhad letošního provozního zisku EBITDA v rozmezí 1,03 – 1,15 miliardy korun.

Kofola ve výroční zprávě za loňský rok potvrdila provozní zisk EBITDA překračující jednu miliardu korun. Skupinová EBITDA by měla miliardu korun překročit i letos.

Kofola ve výroční zprávě za loňský rok potvrdila provozní zisk EBITDA překračující jednu miliardu korun. Skupinová EBITDA by měla miliardu korun překročit i letos.

Skupina Kofola dnes vydala výroční zprávu, ve které potvrzuje předběžné výsledky roku 2020 zveřejněné počátkem února. Ty byly nad očekávání: hodnota ukazatele EBITDA za rok 2020 dosáhla 1,03 miliardy korun, přičemž celoroční tržby i přes značná omezení trhu z důvodu koronaviru klesly ve srovnání s předchozím rokem jen o 3,7 %. Na základě dosavadního vývoje roku management Kofoly potvrdil svůj odhad letošního provozního zisku EBITDA v rozmezí 1,03 – 1,15 miliardy korun.

Kofola ukončila loňský rok nad očekávání. Roční ukazatel provozního zisku EBITDA překročil jednu miliardu korun.

Kofola ukončila loňský rok nad očekávání. Roční ukazatel provozního zisku EBITDA překročil jednu miliardu korun.

I přes značná omezení na trhu v posledních měsících roku z důvodu koronavirové pandemie uzavřela Skupina Kofola rok 2020 mírně nad očekávání. Hodnota ukazatele EBITDA za rok 2020 dosáhla podle předběžných hospodářských výsledků 1,03 miliardy korun. Celoroční tržby klesly ve srovnání s loňským rokem o 3,7 %. Za relativně nízkým poklesem tržeb je i úspěšná akvizice minerálních vod Ondrášovka a Korunní, které přispěly k růstu podílu na retailovém trhu.

V gastronomii vnímáme vysokou hodnotu

Prohlášení k mylným informacím z médií o vznikající svazu podnikatelů.

Kofola zažila rekordní léto, spotřebitelé byli věrni tradičním značkám

Kofola zažila rekordní léto, spotřebitelé byli věrni tradičním značkám

Skupina Kofola zlepšila klíčové hospodářské ukazatele, skvělé výsledky vykázal zvláště československý segment postavený na tradičních značkách. Tržby zaznamenala Kofola za třetí čtvrtletí vyšší o 219,5 mil. Kč, hodnota ukazatele EBITDA narostla o 121,2 mil. Kč. Kofola si tak vytvořila rezervu na ekonomické výkyvy související s druhou vlnou pandemie koronaviru.

Kofola zvládla zatím nejtěžší kvartál v historii nad očekávání

Kofola zvládla zatím nejtěžší kvartál v historii nad očekávání

Skupina Kofola obhájila svou silnou pozici v jednom z historicky nejsložitějších kvartálů, hospodaření zvládla na výbornou. Firmě k výsledkům pomohla dlouhodobá strategie postavená na tradičních a lokálních značkách, pružnost v rozhodování při hledání úspor a nadstandardní nasazení zaměstnanců. Kofole se podařilo úspěšně převzít společnosti Ondrášovku a Korunní, díky čemuž došlo k navýšení jejího tržního podílu v českém retailu. Management Kofoly očekává, že celý trh se bude postupně probouzet s tím, že i v případě dalších výkyvů má Skupina dostatečné zdroje na překlenutí těžkých časů.

Značka UGO otevírá novou Salaterii na pražském Václavském náměstí

Značka UGO otevírá novou Salaterii na pražském Václavském náměstí

Český řetězec se zdravým občerstvením, UGO, otevírá svou nejnovější a největší Salaterii přímo v srdci hlavního města, na Václavském náměstí. V Praze jde již o 34. provozovnu, 79. celkově napříč Českem a Slovenskem. Dvoupatrová vlajková loď o celkové ploše 482 m² zahajuje provoz po více jak ročních přípravách. Provozovna na výjimečném místě je malým dárkem k patnáctiletému výročí existence firmy. Zakladatel Marek Farník z nuly vybudoval značku UGO, která je od roku 2012 součástí skupiny Kofola a stala se synonymem pro zdravý a udržitelný životní styl.

Skupině Kofola se podařilo v prvním čtvrtletí udržet obrat  i ukazatel EBITDA, na zbytek roku je dobře připravena.

Skupině Kofola se podařilo v prvním čtvrtletí udržet obrat i ukazatel EBITDA, na zbytek roku je dobře připravena.

Skupina Kofola během prvních tří měsíců tohoto roku navzdory aktuální situaci udržela oba základní ukazatele na loňských číslech – utržila meziročně jen o 0,1 % méně, ukazatel EBITDA je ale vyšší o 0,6 %. Skupina tohoto výborného výsledku dosáhla i přesto, že ve všech zemích, kde působí, čelila opatřením proti šíření nákazy COVID-19, která citelně zasáhla celý nápojový průmysl. Management avizuje, že Skupina je dobře připravena na další měsíce, i pokud by se ekonomika probouzela jen velmi pomalu.

Kofola ČeskoSlovensko koupí Karlovarské Korunní a Ondrášovky zásadně posílila v klíčové kategorii balených vod na českém trhu.

Kofola ČeskoSlovensko koupí Karlovarské Korunní a Ondrášovky zásadně posílila v klíčové kategorii balených vod na českém trhu.

Kofola ČeskoSlovensko se 15. dubna 2020 stává majitelem 100 % podílu ve společnostech Karlovarská Korunní a Ondrášovka poté, co transakci schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a byly splněny všechny podmínky pro převzetí. Kofola ČeskoSlovensko koupí Korunní a Ondrášovky rozšiřuje své portfolio o české tradiční značky minerálních vod a zásadně posiluje svou pozici v kategorii balených vod na českém trhu. Touto akvizicí Kofola přebírá distribuční síť, závazky a pohledávky i všechny zaměstnance. Obě strany již dříve uvedly, že cenu transakce nebudou zveřejňovat.

#zlasky
Když pomáháš #zlasky, není co řešit

Když pomáháš #zlasky, není co řešit

Kofola distribuuje zdarma pitný režim 1. linii, podporuje výrobu ochranných pomůcek i nedostatkových dezinfekcí a originálním způsobem reaguje na současné dění i ve své komunikaci. Hrdiny televizního spotu oblékla ze dne na den do povinných roušek.

Skupině Kofola se v minulém roce dařilo, navýšila tržby i oba klíčové hospodářské ukazatele.

Skupina Kofola v minulém roce navýšila tržby o 4,1 % na 6 410 mil. Kč, hodnota klíčového ukazatele EBIT poskočila o 2,9 %, ukazatel EBITDA pak o 5,9 %. Velmi dobrému hospodářskému výsledku napomohl poslední kvartál, vyšší prodeje v segmentu HoReCa, a ze značek zejména Royal Crown Coly, sirupy Jupí a energetické nápoje Semtex. V Adriatickém regionu po úpravě distribučního modelu pak v tržbách zabodovalo Chorvatsko. V tomto roce bude pro Skupinu klíčové efektivní čelení situaci kolem šíření koronavirusové pandemie

Načíst další