Kofola zažila rekordní léto, spotřebitelé byli věrni tradičním značkám

Kofola zažila rekordní léto, spotřebitelé byli věrni tradičním značkám

Skupina Kofola zlepšila klíčové hospodářské ukazatele, skvělé výsledky vykázal zvláště československý segment postavený na tradičních značkách. Tržby zaznamenala Kofola za třetí čtvrtletí vyšší o 219,5 mil. Kč, hodnota ukazatele EBITDA narostla o 121,2 mil. Kč. Kofola si tak vytvořila rezervu na ekonomické výkyvy související s druhou vlnou pandemie koronaviru.

Kofola zvládla zatím nejtěžší kvartál v historii nad očekávání

Kofola zvládla zatím nejtěžší kvartál v historii nad očekávání

Skupina Kofola obhájila svou silnou pozici v jednom z historicky nejsložitějších kvartálů, hospodaření zvládla na výbornou. Firmě k výsledkům pomohla dlouhodobá strategie postavená na tradičních a lokálních značkách, pružnost v rozhodování při hledání úspor a nadstandardní nasazení zaměstnanců. Kofole se podařilo úspěšně převzít společnosti Ondrášovku a Korunní, díky čemuž došlo k navýšení jejího tržního podílu v českém retailu. Management Kofoly očekává, že celý trh se bude postupně probouzet s tím, že i v případě dalších výkyvů má Skupina dostatečné zdroje na překlenutí těžkých časů.

Značka UGO otevírá novou Salaterii na pražském Václavském náměstí

Značka UGO otevírá novou Salaterii na pražském Václavském náměstí

Český řetězec se zdravým občerstvením, UGO, otevírá svou nejnovější a největší Salaterii přímo v srdci hlavního města, na Václavském náměstí. V Praze jde již o 34. provozovnu, 79. celkově napříč Českem a Slovenskem. Dvoupatrová vlajková loď o celkové ploše 482 m² zahajuje provoz po více jak ročních přípravách. Provozovna na výjimečném místě je malým dárkem k patnáctiletému výročí existence firmy. Zakladatel Marek Farník z nuly vybudoval značku UGO, která je od roku 2012 součástí skupiny Kofola a stala se synonymem pro zdravý a udržitelný životní styl.

Skupině Kofola se podařilo v prvním čtvrtletí udržet obrat  i ukazatel EBITDA, na zbytek roku je dobře připravena.

Skupině Kofola se podařilo v prvním čtvrtletí udržet obrat i ukazatel EBITDA, na zbytek roku je dobře připravena.

Skupina Kofola během prvních tří měsíců tohoto roku navzdory aktuální situaci udržela oba základní ukazatele na loňských číslech – utržila meziročně jen o 0,1 % méně, ukazatel EBITDA je ale vyšší o 0,6 %. Skupina tohoto výborného výsledku dosáhla i přesto, že ve všech zemích, kde působí, čelila opatřením proti šíření nákazy COVID-19, která citelně zasáhla celý nápojový průmysl. Management avizuje, že Skupina je dobře připravena na další měsíce, i pokud by se ekonomika probouzela jen velmi pomalu.

Kofola ČeskoSlovensko koupí Karlovarské Korunní a Ondrášovky zásadně posílila v klíčové kategorii balených vod na českém trhu.

Kofola ČeskoSlovensko koupí Karlovarské Korunní a Ondrášovky zásadně posílila v klíčové kategorii balených vod na českém trhu.

Kofola ČeskoSlovensko se 15. dubna 2020 stává majitelem 100 % podílu ve společnostech Karlovarská Korunní a Ondrášovka poté, co transakci schválil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a byly splněny všechny podmínky pro převzetí. Kofola ČeskoSlovensko koupí Korunní a Ondrášovky rozšiřuje své portfolio o české tradiční značky minerálních vod a zásadně posiluje svou pozici v kategorii balených vod na českém trhu. Touto akvizicí Kofola přebírá distribuční síť, závazky a pohledávky i všechny zaměstnance. Obě strany již dříve uvedly, že cenu transakce nebudou zveřejňovat.

#zlasky
Když pomáháš #zlasky, není co řešit

Když pomáháš #zlasky, není co řešit

Kofola distribuuje zdarma pitný režim 1. linii, podporuje výrobu ochranných pomůcek i nedostatkových dezinfekcí a originálním způsobem reaguje na současné dění i ve své komunikaci. Hrdiny televizního spotu oblékla ze dne na den do povinných roušek.

Skupině Kofola se v minulém roce dařilo, navýšila tržby i oba klíčové hospodářské ukazatele.

Skupina Kofola v minulém roce navýšila tržby o 4,1 % na 6 410 mil. Kč, hodnota klíčového ukazatele EBIT poskočila o 2,9 %, ukazatel EBITDA pak o 5,9 %. Velmi dobrému hospodářskému výsledku napomohl poslední kvartál, vyšší prodeje v segmentu HoReCa, a ze značek zejména Royal Crown Coly, sirupy Jupí a energetické nápoje Semtex. V Adriatickém regionu po úpravě distribučního modelu pak v tržbách zabodovalo Chorvatsko. V tomto roce bude pro Skupinu klíčové efektivní čelení situaci kolem šíření koronavirusové pandemie

Kofola vstupuje do segmentu řemeslných ciderů a limonád, kupuje českého výrobce F. H. Prager

Kofola vstupuje do segmentu řemeslných ciderů a limonád, kupuje českého výrobce F. H. Prager

Čerstvé produkty pod značkou UGO, bylinky LEROS nebo prémiová káva Café Reserva. Kofola si postupně kupuje vstupenky do oblastí, kde by ji mnozí nečekali. Další z cest, kterou se vydává, je trh s řemeslnými cidery a limonádami. Kofola ČeskoSlovensko totiž právě dnes oznámila koupi 100% podílu v českém výrobci ciderů F. H. Prager.

Skupina Kofola kupuje 100% podíl  v Karlovarské Korunní a Ondrášovce

Skupina Kofola kupuje 100% podíl v Karlovarské Korunní a Ondrášovce

Skupina Kofola dnes podepsala rámcovou smlouvu o koupi 100% podílu ve společnostech Karlovarská Korunní a Ondrášovka. Transakce podléhá schválení Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže. Dokončení transakce je očekáváno v první polovině příštího roku. Obě strany se dohodly, že cenu transakce nebudou zveřejňovat.

Skupina Kofola meziročně zvýšila prodeje,  přestože se neopakovalo loňské mimořádně teplé léto

Skupina Kofola meziročně zvýšila prodeje, přestože se neopakovalo loňské mimořádně teplé léto

I přes nepřízeň počasí se Skupině Kofola opakovaně daří navyšovat tržby, meziročně zaznamenala růst o 3,6 %. Tržby za prvních devět měsíců tohoto roku navýšila o 169,1 mil. Kč na 4 893,3 mil. Kč. V třetím kvartálu narostl ukazatel EBITDA o 9,3 %, přičemž meziročně zůstal na podobné úrovni, když narostl o 0,5 %.

Skupina Kofola za první pololetí zvýšila tržby o 3,4 %,  největší nárůst tržeb hlásí Adriatický region.

Skupina Kofola za první pololetí zvýšila tržby o 3,4 %, největší nárůst tržeb hlásí Adriatický region.

V prvním pololetí Skupina Kofola navýšila tržby ve všech regionech, kde působí, a to i přes nepřízeň počasí. Tržby Skupiny stouply meziročně o 3,4 %. Bez vlivu společnosti LEROS, kterou Skupina koupila v březnu 2018, pak o 2,4 %. Pozitivně se na tržbách podepsal hlavně Adriatický region, ve kterém nejvíce vyrostla společnost Studenac. Skupina se i nadále soustředí na nové růstové příležitosti, a proto nedávno oznámila koupi české společnosti Espresso. Díky této akvizici se její gastro portfolio rozšířilo o špičkovou kávu Café Reserva a prémiové čaje Dilmah.

Skupina Kofola vstupuje do byznysu s kávou,  kupuje zavedenou českou firmu Espresso s obratem 93 mil. Kč

Skupina Kofola vstupuje do byznysu s kávou, kupuje zavedenou českou firmu Espresso s obratem 93 mil. Kč

Společnost Espresso přes dvacet let přináší na český trh nejen špičkovou kávu Café Reserva, ale i prémiové čaje Dilmah a tomu odpovídající servis a kulturu. Zakladatelé společnosti, manželé Moravcovi, podepsali se zástupci Kofoly smlouvu o prodeji 100 % podílu, čímž společnost Espresso v těchto dnech přechází plně pod křídla Skupiny Kofola. Transakcí získává Espresso marketingově a distribučně silného majitele s citlivým přístupem ke značkám. Skupina Kofola díky této akvizici rozšiřuje svou nabídku pro gastro zákazníky o další významné kategorie. Obě smluvní strany se dohodly, že cenu transakce nebudou zveřejňovat.

Načíst další