Byznys

Kofola vstupuje do segmentu řemeslných ciderů a limonád, kupuje českého výrobce F. H. Prager

07.01. 2020

Čerstvé produkty pod značkou UGO, bylinky LEROS nebo prémiová káva Café Reserva. Kofola si postupně kupuje vstupenky do oblastí, kde by ji mnozí nečekali. Další z cest, kterou se vydává, je trh s řemeslnými cidery a limonádami. Kofola ČeskoSlovensko totiž právě dnes oznámila koupi 100% podílu v českém výrobci ciderů F. H. Prager.

Kofola vstupuje do segmentu řemeslných ciderů a limonád, kupuje českého výrobce F. H. Prager

„Máme za sebou 10 let, kdy jsme každý den zasvětili jablkům a jejich zpracování. Jablečný mošť se stal naším denním chlebem. Byli jsme pionýry ve výrobě řemeslných ciderů v ČeskoSlovensku a zamilovali se do poctivých limonád z ovoce a bylin. Teď je na čase předat naše Pragerovy cidery a limonády někomu, kdo je dokáže rozvinout,“ říká jeden ze zakladatelů společnosti F. H. Prager Ondřej Frunc. Jeho společník, spoluzakladatel Cyril Holub, ho doplňuje: „V Kofole jsme našli dobrého partnera. Ceníme si toho, jak tato společnost klade důraz na lokálnost, čerstvé suroviny a poctivé produkty a věříme, že díky svým marketingovým kompetencím a distribučnímu modelu může naše značky posunout dál.“

img_4517-originalKofola ČeskoSlovensko získává akvizicí všechny značky F. H. Prager, receptury a výrobní technologie. Obě smluvní strany se dohodly, že cenu transakce nebudou zveřejňovat.

„Dlouhodobě investujeme do rozvoje čerstvých produktů pod značkou UGO nebo bylinkového portfolia LEROS a stále hledáme další cesty, jak rozšířit své portfolio o přírodní a řemeslné produkty,“ říká Daniel Buryš, generální ředitel Kofola ČeskoSlovensko. „Tato čerstvá akvizice nám do toho přesně zapadá. F. H. Prager je skvělý start-up, prostřednictvím kterého může Kofola vstoupit do zcela nové kategorie řemeslných ciderů a limonád, ve které vidíme potenciál. Akvizicí rozšiřujeme portfolio o nové značky řemeslných produktů z lokálně dostupných surovin, které nám chutnají, ale zároveň získáváme know-how výrobního procesu fermentace.“

Cidery jsou pro Kofolu cestou, jak rozšířit své působení v gastronomii a nabídnout zákazníkům a spotřebitelům další přírodní produkt. Cider je velmi blízký kategorii limonád. Je méně opojný než víno, méně hořký než pivo, méně sladký než limonády, méně šumivý než sycené vody. Řemeslný cider se navíc vyznačuje čistou recepturou, bez barviv a konzervantů, kterou tvoří přírodní jablečná šťáva.