Byznys

Kofola míří do bylinkového byznysu

13.03. 2018

Cesty dvou českých značek s dlouholetou tradicí se po několika desítkách let opět spojily. Firma LEROS, výrobce směsí z léčivých rostlin a vysoce kvalitních přírodních čajů, kdysi pro Kofolu, ještě pod svým původním názvem Léčivé rostliny - Zbraslav, dodávala ty správné bylinky pro výrobu stejnojmenného nápoje. Právě dnes se obě firmy propojily mnohem těsněji. Společnost Kofola ČeskoSlovensko kupuje 100% podíl v tradiční české firmě LEROS, a to včetně výrobních kapacit a všech zaměstnanců. Do čela firmy nastoupí zkušený manažer Martin Mateáš, který pro Kofolu 11 let pracoval a teď se do ní po čtyřleté přestávce vrací. Obě firmy se dohodly, že cenu transakce nebudou zveřejňovat.

Kofola míří do bylinkového byznysu

Společnost LEROS byla založena v roce 1994 a svým výrobním programem navázala na 40letou tradici státního podniku Léčivé rostliny - Zbraslav, jehož počátky se datují do roku 1954. Firma vyrábí vysoce kvalitní bylinné čaje z léčivých rostlin a patří k nejklíčovějším hráčům na československém trhu.

Antonín Kachlík, dosavadní majoritní vlastník firmy LEROS, k transakci říká: „Vybrali jsme si Kofolu, protože jsme česká firma a chtěli jsme v této tradici pokračovat. Trh se mění a my potřebujeme silného partnera, který dokáže tuto značku rozšířit i na další trhy a věříme, že právě Kofola jím je.“

V Kofole tímto krokem vzniká další zdravý pilíř, který bude opřený o bylinky a autentické suroviny. Do oblasti zdraví investuje skupina Kofola na všech trzích, kde působí. Příkladem může být 84 Freshbarů a Salaterií UGO, výrobna čerstvých salátů Titbit nebo loňská akvizice polské firmy Premium Rosa, což je velmi rychle rostoucí start-up, který vyrábí vysoce kvalitní přírodní produkty, jako jsou například sirupy, šťávy a džemy.

„Kofola a bylinky k sobě neodmyslitelně patří,” říká k čerstvé akvizici Martin Mateáš z Kofoly a pokračuje: „LEROS je firma, která přesně odpovídá tomu, co hledáme. Je to výrobce s dlouholetou tradicí, s výborným zázemím, zkušenými zaměstnanci a vysoce kvalitními produkty z léčivých rostlin. Naším cílem je tuto tradiční českou společnost, která byla roky budovaná na pevných zásadách, dále v tomto duchu rozvíjet a zlepšovat její postavení na trhu.”