Skupina Kofola, významný výrobce nealkoholických nápojů ve střední Evropě, navazuje na strategické tuzemské i zahraniční akvizice z posledních let, a posiluje svou pozici na vendingovém trhu. Ve čtvrtek 14. srpna dokončila koupi 100% podílu ve společnosti ASO VENDING, největším provozovateli kávových, jídelních a nápojových automatů na Slovensku. Do čela nové skupinové entity se postaví Rastislav Kráľ, dosavadní obchodní ředitel Kofoly ČeskoSlovensko pro Retail. Jeho role v nápojářské Kofole se ujme Daniela Dlouhá.

Poté, co Protimonopolný úrad Slovenské republiky schválil spojení Kofoly a společnosti VENDING, s.r.o., došlo k vypořádání transakce mezi oběma společnostmi. Koupě 100% podílu ve VENDING, s.r.o., která řídí a spravuje ASO VENDING, lídra na trhu nápojových a jídelních automatů na Slovensku, je pro Kofolu dalším krokem v rozšiřování byznysových příležitostí. Díky ní může Kofola oslovit nové zákaznické segmenty a posílit distribuční kanály v rychle rostoucím vendingovém sektoru.
„Akvizice ASO VENDING zapadá do naší strategie rozšiřování a inovací v oblasti distribuce. Věříme, že spojení sil s lídrem na trhu nám pomůže být ještě blíže koncovým zákazníkům, nabídnout jim kvalitní produkty a otevře nám cestu do nových segmentů,“ říká Daniel Buryš, generální ředitel společnosti Kofola ČeskoSlovensko, který už loni stál za akvizicí menší, české vendingové společnosti MIXA VENDING.
Spojení významných rodinných firem
Spojením Kofoly a slovenské ASO VENDING dochází k propojení dvou rodinných firem. „Obě firmy mají mnoho společného – rodinné kořeny, blízké hodnoty, desetiletí zkušeností a udržitelné myšlení. Spojení s partnerem, jakým je Kofola, je dalším přirozeným krokem v naší činnosti. Přinese množství vzájemných synergií a možnosti dalšího růstu,“ říkají manželé Soňa a Miroslav Korčekovci, kteří stáli v roce 1992 u zrodu společnosti ASO VENDING a společně ji vybudovali do dnešních rozměrů.
ASO VENDING provozuje zhruba 8 tis. automatů a doplňkových zařízení. Jedná se o největšího vendingového operátora na Slovensku s obratem přibližně 18,8 mil. EUR.
„Jsem rád, že jsme uzavřeli dohodu právě s touto rodinnou firmou. Věřím, že v Kofole získá skvělého partnera a těším se na spolupráci. ASO VENDING nabízí širokou škálu kávových automatů. Kofola rozvíjí silné kávové značky a v posledních letech se stala spoluvlastníkem kolumbijských a vlastníkem panamských kávových plantáží, což může přinést velmi zajímavé synergie,“ říká Rastislav Kráľ, který v Kofole působil 10 let jako obchodní ředitel pro Retail a nyní se postaví do čela nového skupinového pilíře.
Z trade marketingu na vrchol retailu
V Kofole nahradí šéfa retailu Daniela Dlouhá, která přišla do nápojářské rodinné společnosti před necelými čtyřmi lety. Nejprve se specializovala v rámci Trade marketingu na e-commerce, poslední 3 roky vedla retailovou divizi Trade marketingu pro Česko a Slovensko. V minulosti pak působila ve společnostech Imperial Brands nebo z Orkla Foods.
„Do role obchodní ředitelky Kofoly pro Retail nastoupí od 1. září 2025 a bude stát za obchodní strategií nápojových značek od Kofoly, přes Vineu, až po Rajec, Korunní, Ondrášovku a další značky pro Česko i Slovensko, vést a rozvíjet tým zkušených obchodních manažerů, posilovat vztahy s klíčovými partnery a otevírat dveře novým příležitostem pro růst,“ potvrzuje Daniel Buryš.
Kofola těmito kroky opět dokazuje, že hledání nových cest a příležitostí je jí vlastní – a to nejen z pohledu nových akvizic, vývoje produktů, ale i podpory růstu svých zaměstnanců.