Značky

Vinea spojila Čechy a Slováky v nové verzi legendární písně „Mám ťa rád“

10.07. 2025

Jen málokteré národy k sobě mají tak blízko jako Češi a Slováci. A právě tuto blízkost se rozhodla oslavit značka Vinea reedicí ikonické písně „Mám ťa rád“ od Karola Duchoňa. V moderním pojetí spojila známé české a slovenské interprety, kteří společně přezpívali hit o lásce, porozumění a sounáležitosti – tedy o hodnotách, které i dnes silně rezonují. Protože co může být krásnějšího, než když vám někdo jednoduše řekne: Mám tě rád.

Vinea spojila Čechy a Slováky v nové verzi legendární písně „Mám ťa rád“

Hudební spojení generací a národů
Vinea spojuje slovenskou zpěvačku Tinu, Vladislava Plevčíka – ústřední postavu životopisného filmu o Karolu Duchoňovi, slovenský soubor Lúčnica, zpěvačku Annet X a uznávaného producenta NobodyListen. Výsledkem je moderní verze písně „Mám ťa rád“, která si zachovává duši originálu, ale zároveň oslovuje mladou generaci. „Karol Duchoň byl zpěvák a muzikant tělem i duší. Líbilo by se mu, že píseň dál žije, ale bylo by mu líto, že si ji nemůže znovu zazpívat. A co má společného Vinea a Karol? Přece nadčasovou chuť do života,“ hodnotí tohle spojení Vladislav Plevčík.

Moderní zvuk písni dodal producent NobodyListen. „Musím se přiznat, že Karola Duchoňa jsem sice znal, ale píseň Mám ťa rád ne. Když jsem si o ní začal zjišťovat víc a pochopil, jak je pro Slovensko důležitá, pocítil jsem respekt. Věřím, že naše nová verze je citlivá k originálu a že by Karol Duchoň byl překvapený už jen tím, jak dnes dokážeme melodie, které se dřív nahrávaly s velkým orchestrem, vytvořit jen na počítači,“ dodává NobodyListen.

Tina opět hlasem Viney
Zpěvačka Tina s Vineou spolupracovala už v roce 2011, kdy přezpívala chytlavý hit od Elánu Mám chuť na něco chlazeného“. Letos se stala hlasem další ikonické písně. „Mám ťa rád v sobě má něco, co přitahuje všechny generace. Minimálně refrén zná snad každý z nás a pokaždé, když zazní, zpíváme si ho. Je to píseň, která dlouho zní v uších, je výjimečná,“ říká Tina. Na svých sociálních sítích spustila už 19. června 2025 výzvu, ve které fanoušci označovali interprety, které by rádi slyšeli v novém zpracování skladby.

Ke slovenskému hlasu Tiny se přidal i Vladislav Plevčík, podle kterého je „píseň Mám ťa rád unikátním klenotem slovenské popové hudební scény 20. století. Karol Duchoň ji zazpíval srdceryvně a neopakovatelně. Je nadčasová. A naše česko-slovenská verze je naopak svěží track, který může být mladé generaci velmi blízký – zní totiž jako hudba současnosti, ale nese neobyčejně silné poselství,“ dodává Vladislav Plevčík.

Text písně Mám ťa rád zůstává stejný jako v originální verzi Karola Duchoňa, pouze pasáže, které zpívá česká zpěvačka Annet X, byly přeloženy do češtiny. „Na Slovácích mám nejradši to, že si rozumíme – díky podobnosti jazyků i temperamentu – a že pořád v mnohém fungujeme jako jeden národ. A moje nejoblíbenější slovenské slovo? Loptička,“ dodává Annet X.

Kampaň Mám tě rád
Píseň Mám ťa rád se stala ústředním motivem letní kampaně, ve které značka Vinea propojuje emoce, národy a generace. Výjimečné zpracování známého hitu doplňuje i limitovaná edice etiket, které nesou jednoduché, ale silné vyznání – Mám tě rád. Spotřebitelé tak nejen dostanou vyznání od svého oblíbeného hroznového nápoje, ale mohou zároveň předat symbolický vzkaz svým blízkým.

To, že reedice písně Mám ťa rád není jen jednorázovým počinem značky, potvrzuje i partnerství Viney s filmem Duchoň, který přibližuje život a tvorbu výjimečného zpěváka. Spolupráce na filmu i nové verzi písně je zároveň způsobem, jak značka oslovuje mladší generaci – jazykem hudby, autenticitou a emocemi.

„Vinea je značka, která lidem přináší bezprostřední radost. V době, kdy nás tolik věcí rozděluje, chceme být pojítkem – mezi lidmi i národy, tedy mezi Čechy a Slováky. Hudba je pro nás univerzálním jazykem a zároveň jedním z nejsilnějších mostů – a píseň Mám ťa rád je toho dokonalým příkladem. Věříme, že právě tudy vede cesta, jak se přiblížit mladé generaci,“ uvádí za značku Vinea její manažerka Oľga Kubíková.


Vinea ve spolupráci s reklamní agenturou oh my DOT, která stojí za celou podobou kampaně, připravila i videoklip k písni Mám ťa rád. Děj se odehrává ve vlaku na ikonické trase Praha – Košice, která symbolicky propojuje Česko a Slovensko. Ve videoklipu vystupují všichni interpreti – Tina, Vladislav Plevčík, Annet X i Lúčnica, která nazpívala vokály k celé písni a vytvořila tak zajímavé umělecké propojení našich tradic s moderní hudbou. Hlavní roli ale hraje samotná Vinea a hrozno, která doprovází cestující napříč oběma zeměmi. Zajímavostí je, že roli strojvedoucího ztvárnil producent NobodyListen, čímž symbolicky navázal na svou roli při tvorbě nové podoby písně.

„Kampaň vznikla v úzké spolupráci s klientem a naším společným cílem bylo značku osvěžit a zároveň ji citlivě přiblížit mladšímu publiku – aniž by přišla o svou identitu a emocionální vazbu se starší generací. Neexistují totiž dvě země, které by k sobě měly blíž, a právě proto kampaň přirozeně propojuje slovenský a český kontext. Odlehčeně, bez patosu, ale s respektem k naší společné historii i současnosti. Chuť na Vineu nás totiž spojuje už desítky let,“ vysvětluje Juraj Dvorecký, kreativní ředitel oh my DOT.

Na reedici písně se podívejte zde.