EKOfola

Značka UGO: jednorázové plasty se nám daří šetřit více, než jsme předpokládali.

11.06. 2019

Pokud vlastní silou nehnete s nákladním autem, které váží 12 tun, pak byste těžko pohnuli i s balíkem jednorázových plastů, který se podařilo za jeden rok ušetřit značce UGO, která provozuje 82 Freshbarů a Salaterií po celé České republice.

Značka UGO: jednorázové plasty se nám daří šetřit více,  než jsme předpokládali.

„Přestože najít správné odpovědi na některé ekologické otázky není zrovna lehké a náklady na šetření jednorázových plastů se pohybují v řádech desítek tisíc korun na každou pobočku, věříme, že jdeme správným směrem,“ říká Marek Farník, zakladatel značky UGO.

UGO, které bylo jedním z prvních sedmi signatářů výzvy Ministerstva životního prostředí #dostbyloplastu, se zavázalo ušetřit do konce roku 2020 15 tun jednorázového plastu.
„Původně plánovaný závazek se nám daří plnit s velkým předstihem,“ prozrazuje Marek Farník a pokračuje: „Díky zavedení keramického nádobí, kovových příborů a možnosti využívat opakovaně plnitelné nádoby, jsme jen za první rok ušetřili 12 tun jednorázového odpadu. A postupně činíme další a další krok, které náš cíl jistě navýší.“

Sklenice i porcelán na 20 pobočkách

V květnu 2018, kdy se značka UGO zavázala pustit do boje s jednorázovými plasty, nabízely sklenice místo kelímků 3 restaurace z celkových 20. Dnes sklenici zákazník dostane na 20 pobočkách UGO, tedy všude tam, kde to provoz umožňuje. A stejně tak je tomu u talířů a příborů. „K šetření jednorázových plastů přispělo i to, že si zákazník může nechat nalít drink nebo nandat jídlo do vlastních omyvatelných nádob,“ říká Marek Farník. V detailním pohledu ušetřila značka meziročně na kelímcích, které nahradila sklenicemi, 2,8 tuny jednorázového plastu, přičemž do roku 2020 plánuje ušetřit 7,7 tun. V případě talířů a příborů ušetřila 9,2 tuny s tím, že ambice míří k číslu 24 tun.

Tamblery jsou na cestě

„V současné chvíli řešíme zavedení vlastních tamblerů (odnosových sklenic) a také nahrazení plastových misek na dezerty,“ přibližuje nejbližší kroky Stanislav Pekárek, marketingový ředitel UGO. „Snažíme se postupně i o osvětu spotřebitelů. Spustili jsme komunikační kampaň na provozovnách, ve které vyzýváme k šetření jednorázových kelímků. Za každý nevyužitý plastový kelímek, místo kterého si zákazník přinese vlastní znovupoužitelnou nádobu, přispíváme 1 korunou na projekt Nový prales neziskové organizace Čmelák. Ta se snaží o obnovu druhové pestrosti českých lesů,“ uzavírá Stanislav Pekárek.